maanantai 26. marraskuuta 2007

Mietintöjä

Radiossa soi Barry White ihanalla kappaleella My every thing. Miehellä on ihana ääni, tekee hyvää! Lisää Barryä radioon!

Aamupäivän ompeluksena syntyi mekko. Kangas on itseasissa äidiltä saatu lakana.
Äiti ei varmaan yhtään tykkää kun leikkelen ja ompelen kaikki saamani tekstiilit.
(mm. verhot ovat usein tosi käyttökelpoisia ompeluksiin)

Nyt olemme tyttöni kanssa (tapaus joka edelleen suostuu äidin ompeluksiin ja mekkoiluihin!) kuin kaksi marjaa!
Malli on käytännössä sama vain aikuisen kokoon.
Ehkä vähän oudon näköinen, mutta yllättävän mukava päällä.

* * * * * * * * *
Meillä ei sängyssä ole patjoja. Aiemmin nukuimme avattavassa sohvasägyssä, veljeni muutti omaan kotiin ja annoin hänelle kellarista patjan. Nyt vasta tajusin sen olleen parisängystämme. Voih!
Nyt sitten nukutaan petarilla ja kirpparipeitoilla. Vielä harkitaan patjojen ostoa.
Ehkäpä tässä saa vähän ryhtiä ja selkärankaa? Ihmiset ovat monet todella huono ryhtisiä ja se vaikuttaa heti koko olemukseen. Pienenä tanssi balettia ja haaveilin siitä ihan ammattia. Noh, niin ei käynyt, mutta jos baletista on jotain hyvää ollut niin edelleen se vaikuttaa ryhtiin.



Kaunis on ihminen joka osaa kauniisti itseään kantaa. Onko näin? Mutta miten me sitten itseämme kannamme?

Itsevarmuus se kai kaunistaa. Toisaalta liika on siinäkin liikaa.

Olen löytänyt ratkaisun mikä auttaa minua, kopsuvat kengät. Kirppareilta haalitut vanhat kunnon nahka korkkarit ja keltaiset nahkasaappaat, ovat suosikkini. Näissä saappaissa tulee sopivasti hienohelmainen olo, varmasti näin näytänkin paremmalta.

8 kommenttia:

Matroskin kirjoitti...

Futon-patja on paras. Hieno mekko! Trendikäs rusetti ja kaikki.

Merruli kirjoitti...

Mekko näyttää todella hyvältä.Ei ainakaan minun silmääni mitenkään lapselliselta. Lasten kantaminen ja yöt perhepedissä ovat tehneet todellista hallaa minun ryhdilleni, tai sitten kyse onkin siitä, ettei enää käy jumpalla kuten ennen.

Liivia kirjoitti...

Mekko on upea!!!
Mutta nuo kengät, tuollaiset olen aina halunnut! Mulla on melkein samanlaiset ja ne ovat lähes joka päivä jalassa, ei silti noin täydelliset!

violet kirjoitti...

Nyt kirjoitat hyvästä aiheesta nimittäin ryhdistä. Mun on monasti pitänyt siitä sananen laittaa, sillä kuten sanoit, monilla on aivan kauhea ryhti. Se ei ole pelkästään ruman ja surullisen näköistä vaan koko kropan terveydenkin kannalta huono juttu.

Sinun laillasi olen tanssinut balettia. Mulla sen kanssa on mennyt viitisentoista vuotta. Edellisen kerran otin viime talvena kurssin koska veto tangon ääreen oli valtava. Klassinen baletti tuo ryhtiä - mutta on sen saamiseksi paljon muitakin keinoja. Olen ollut alusta pitäen kiinnostunut Marja Putkiston metodeista ja esim. hänen opeillaan ryhti todella suoristuu.

Hyvä ryhti ei ole mikään sellainen staattinen "heinäseipään niellyt" -asento vaan elävä, kaunis, liikkuva ja luonteva tapa olla. Toivon todella että omani pysyy hyvänä sillä mielestäni ryhti ja itsensä kantaminen on tuhannesti tärkeämpää kuin joku kasvonpiirteiden kauneus tai muu sellainen.

Tiuku kirjoitti...

Kiito Matroskin ja Merruli,minäkin olin tyytyväinen mekkoon, tuota kaavaa muuttelemalla varmasti tulee tunikoita ja ehkä takkejakin*

Liivia,
Löysin saappaista leiman, mutta valitettavasti se oli niin kulunut ettei siitä saanut mitään selkoa. Kengät ovat nimittäin kirpputorilta enkä tiedä mistä niitä saisi lisää. Haaveilen toisista jo, ja toivon nykyisten kestävän.

Violet,
Minuakin kiinnostaa method putkisto, hauskaa! En ole kursseilla käynyt mutta löysin kirjakaupasta kirjan jonka ohjeilla olen jumppaillut.
Minua on jo monen vuoden ajan houkuttanut takaisin balettiin. Teini vuosina lopetin, koska koin olevani liian pullukka. Luulen sen edelleen olevan jonkin asteisena esteenä tunneille menossa. Olen tänä syksynä tanssinut latino tansseja, mutta olen ehkä liian kiintynyt balettiin, ja tunnen olevani aivan väärässä paikassa reggaeton tunneilla. Ensi keväältä alkaakin moderni-(aikuis)jazz. Toivottavasti saan mahdutettua itseni mukaan.
Hienoa Violet että olet pitänyt tanssimisesta kiinni! Yritän ottaa mallia ja uskaltautua taas joskus baletti tunneille.

violet kirjoitti...

Minun "tanssiurani" oli sellainen että aloitin n. 5 tai 6-vuotiaana, sitten jatkoin tuonne jonnekin 15-vuotiaaksi, pitkän aikaa harjoittelin 4 krt. viikossa. Sitten tuli se teini-ikä ja siirryin jazziin. sitten lopetin kaiken. Aikuisena palasin asiaan tuossa n. 25-vuotiaana ja hyvin sai langanpäästä vielä kiinnni! Harrastin pari kolme vuotta ja sitten lopetin taas. Sitten vuosi sitten 39-vuotiaana tuli olo että on saatava kokea sitä vielä ja menin Haagissa aikuisten englanninkieliseen ryhmään. HArjoitukset olivat tankoa ja lattiaa, ei enää kqrkitossuja, mutta siitä sai valtavasti itseluottamusta ja liikkumisen riemua.

MEne ihmeessä mukaan. Paljon vanhemmatkin menevät;-)

Inka kirjoitti...

Hieno mekko ja ihanat kengät!
Sänky näyttää ihanan pehmoiselta, nauravalta.
Minäkin tanssin balettia aikaisemmin. Nykyään harmittaa, että sen sitten lopetin, teini-iän melskeissä.

Iiriskukka kirjoitti...

Todella kaunis mekko,samoin saappaat hienot!Minä voin suositella pilatesta ryhdin parantamiseksi.Se sopii minulle mainiosti rauhallista ja keskittymistä vaativaa.Menee kyllä aikansa,että oppii tekniikan.Selkä-ja päänsäryt ovat historiaa.