tiistai 25. maaliskuuta 2008


Olen innoissani. Ompelin somat vauvat tytöille, ja siitä se sitten lähti. Taitaa olla mopo jälleen karkaamassa käsistä. Niin huvittaisi ommella jos jonkin laisia pehmoja. Aikaa vain on niin rajallisesti moiseen. Tuntuu etten saa istua 15 minuuttia rauhassa työhuoneessa. Heti on joku pyörimässä jaloissa. Harmittavaa! Lisäksi pää surisee täynnä ompelu haaveita. Minulle mekkoja ja lapsille uudet takit.

Kaiken kaikkiaan pääsiäinen meni aika tylsästi. Hitaasti medellen. Nyt ollaan onneksi taas arjessa ja puuhaamassa sitä sun tätä. Olen tässä miettinyt olisiko blogi tuttavissani halukkaita tapaamiseen. Minusta olisi ihanaa nähdä teitä kasvotusten! Jätetään asia ilmaan...

7 kommenttia:

Liivia kirjoitti...

Pehmosi on tosi kivoja!

Hiukan mateleva pääsiäinen oli meilläkin. Kun lapsi on tarpeeksi monta päivää kotona kanssani kaksin, alkaa aina turhautunut valitus.

Satu kirjoitti...

Ihania otuksia! Olen kamalan laiska tekemään mitään tuollaista, vaikka ne ovat niin hauskan näköisiä.

Tiukunen kirjoitti...

Onpas pirteännäköinen lauma pehmo-otuksia.. Tosi veikeitä! :)

Itsellänikin pyörii päässä paljon ompeluideoita; vielä kun tosiaan olisi kunnolla aikaa toteuttaa niitä..

helmineiti kirjoitti...

Ihania pehmoja :) Minäkin haluaisin kokeilla ompelemista. Pitäisi vain ryövätä äidin kone hetkeksi meille.

Olen pannut merkille, että teet todella kauniita mekkoja. Teetkö niihin itse kaavat vai onko sinulla jonkinlainen kaavakirja olemassa?

17 neliötä kirjoitti...

Hurmaavia pehmoja! Minäkin haluan! Täällä pyörii päässä myös jos jonkinmoisia ompeluideoita, vaikka oikeasti nyt pitäisi suunnata kaikki mahdollinen luovuus diplomityöhön...

Unknown kirjoitti...

Joo, mulle kävi kanssa niin. Kun tekee yhden pehmoisen sitten tulee mieleen vaikka mitä ja lapsilta tulee tilauksia....

Minusta olisi kiva nähdä :)

En tosin tiedä ketä tämä tapaamis ehdotus koskee :)

No, ihan heti ei sovi, mutta kesämmällä :)

Tiuku kirjoitti...

Hei. kiitos kommenteista! Kivaa tulee aina hyvälle tuulelle kun huomaa että minunkin sepustuksiani jaksetaan seurailla. Joskus kun tuntuu että tätä kirjoittelee ihan vain itselleen.

Helmineiti: Yleensä olen käyttänyt pohjana jotain valmiskaavaa ja muokkaillut niitä sitten mieleisekseni.

Lapsille löytyy ihania ohjeita Mari Saivion ja Kati Rapian lastenvaatekirjasta JuJu (on ihan kirja kaupoissa) Suositukset myös Elsbeth Gyntherin Ompele lapselle kirjalle. (ensimmäinen julkaisu tanskassa -77)
Siis aika retroa mutta somaa ja toimivaa.
Itselleni olen keräillyt perus kaavoja erilaisista käsityölehdistä.