torstai 1. marraskuuta 2007

Minusta on tullut herkkis




Löysin unelmaisen neuleohjeen jonka ehdottomasti haluaisin tehdä. Olenkin metsästänyt siihen sopivia lankoja, muttei oikeintahdo löytyä. Hankalaa. Ohje on aika haastava ja jännittää osaisinko edes sellaista tehdä. Onnekseni meillä on suvussa neule-experttejä jotka ovat auliisti lupautuneet opastamaan.
Kuitekin minua jäi häiritsemään lankakaupassa eräs myyjä(?) Nainen oli hyvin skeptinen ja epäili etten osasi tehdä mallikertaa. Hänelle se olisi helppo minun kannattaisi kuitenkin ottaa vain jotain helpompaa neulottavaa.
Minusta käsittämätöntä käytöstä. Miksi pitää tulla lyttäämään toisen innostus. Tuli tosi paha mieli ja asia jäi vaivaamaan. Pitäisiköhän käydä tilittämässä huonosta palvelusta?
Langat vielä puuttuvat ja tekemistä olisi näin joulun alla muutenkin paljon olen miettinyt neuleunelmasta luopumista...

3 kommenttia:

s a n s k u :) kirjoitti...

Hoh, ihme myyja. Ala anna periksi. Vie sitten valmis neule myyjalle nahtavaksi. Mulle kavi kerran samalla tavoin. Oltiin muuttamassa kapykylaan (lue: ei mitaan tekemista) joten halusin ostaa tosi ison kirjontatyo projektin jotta se riittaisi muutamaksi vuodeksi. Kun kerroin myyjalle etten ollut kirjonut aiemmin ja olin siis valinnut tosi ison tyon ekaksi tyokseni niin myyja nyrpisteli nenaansa "et saa sita aikaiseksi" malliin. Vaikka selitin etta miksi halusin niin ison projektin. Nyt tama kyseinen ristipistotyo on family heirloom ja pikkutyttoni huoneen seinalla. Iso homma siina oli mutta tulipa hyva olo kun se sitten valmistui. Ihme myyjia! Grrh. Suu tukkoon moisilta.

Matroskin kirjoitti...

Tyhmä myyjä. Varmaan ei olisi itse osannut. Minäkin olen niin herkkis että voin alkaa pillitellä moisesta.

maarit kirjoitti...

Hienoa että sinulla on apua taustajoukoissasi, löytyisikö heiltä vinkkejä myös materiaalihankintaan?
Itse olen kovin innokas mutta amatööri käsityöläinen ja törmännyt Helsingissä upeisiin pieniin käsityöliikkeisiin joiden myyjät ovat hengessä mukana miettimässä sopivia ohjeita ja lankoja juuri minulle, suosin todella jatkossakin heidän liikkeitään.