maanantai 23. maaliskuuta 2009

täällä ollaan... hih hei ja hulinaks





No siis aivan aluksi ja alkajaisiksi minulla on uusi tukka! Ei mitään super radikaalia vain huomattavasti lyhyempi kuin ennen. Ihanan kevyt olo tuli kun tukkaa alkoi parturissa putoilla lattioille.

Jotenkin tämä kevät on saanut minussa suuren uudistumis vimman käyntiin.
Kotona olen kävellyt ja ääneen pohtinut mitä millekkin epäkohdalle voisi tehdä, se tuleeko mitään noista oikeasti tapahtumaan onkin sitten eri asia! Vaihdoimme lasten huoneeseen (makkarin alkoviin) keväiset ruusuverhot, miten piristikään!
Kaikki huokailimme siinä kuoronaa ihastusta...
Ostin viimein uusia pussilakanoita, haalean vaalean sinisiä valkoisilla palloilla. Jokseenkin viehätti vaikken sinisen ystävä yleensä olekkaan. Jotain on siis tekeillä?!

Neuleitten parissa olen puuhannut jokseenkin laiskasti, ei vain tunnu löytyvän riittävästi rauhallista aikaa. Olen kuitenkin aloittanut ja neulonut hattaran väristä villa/bambu lankaa. Siitä tulee lapsille villatakki. Ihastuin niin malliin ja väreihin, mutta siitä lisää kuvien kera kunhan saan valmista aikaan :-) Itselleni innostuin eräs päivä suunnittelemaan keväistä neuletta, ja sain jonkin huippu hyvän idean, mutta arvatkaas muistanko sitä enää?! ärrin murrin murinaa... sormet ristiin että ajatus tulee mustin sopukoista vielä takaisin, useimmiten niin käy kun lopettaa yrittämästä muistaa. Pakottamalla ei mistään tule mitään tämä olen omalta kohdaltani ainakin huomannut todeksi.

Ompelu puolella olen heittäytynyt todella kesäiseksi ja ommellut itselleni kesämekkoa?! Mikä sitä vaivaa he miettivät, ulkonahan pyryttää vielä lunta?! Asian laitaa vahditti minulle hyvin tunnusomaisesti lähestyvät tanssiaiset, tai tanssi juhlat ehkä ennemmin, sekä siihen liittyvä havainto ettei minulla ole mitään päälle pantavaa! ei kun ompelemaan vielä viime silaukset puuttuvat ja kolttu on valmis! jännittää arvatkaa vaan kuinka paljon, sormet ristiin että sopii ja istuu....

Neidit ovat olleen vaihdellen mitä hurmaavimpia toisina päivinä puolestaan aivan hirviömäisiä kiukkuilijoita. Suloisinta on kuunnella lasten huoneesta kantautuvaa kotileikkiä! tämä on uutta ja jännää, vauvoja hoidetaan suurella huolella ja rakkaudella. Niin minäkin joskus pienenä....

H U O K A U S!
ja mukavaa viikon alkua kaikille ja terveisiä!

2 kommenttia:

Sanna kirjoitti...

En ole ennen kokenut keväällä mitään uudistushaluja, enemmän syksyllä. Mutta nyt, tänä keväänä, olen alkanut hamuta kaikkea uutta.

Haluan harrastuksia, ommella kesähameen myös (vaan kun en osaa, mutta aion opetella ottamalla mallia vanhoista hameista) ja päästä kesäkuntoon.

Hyvä, että olet taas terveenä!

Meininkäinen kirjoitti...

Mukavaa, että olet palannut! :)