maanantai 10. elokuuta 2009

Helsinki


(random varjoja tavoitettuna espalta)

Olin to- su Helsingissä. Ystäväni tanssikoululla esiintyi Kiasman URB festivaaleilla pe-ja la. Oli hienoa olla mukana tanssimassa! Kiitos kaikille ihanille :-D kaiken kaikkiaan tapahtuma oli mielenkiintoinen, katutanssit ovat minulle varsin vierasta maaperää mutta olin tosi vaikuttunut. Hurjan lahjakkaita tanssijoita..

Helsinkiin minulla on ollut koko ikäni vähän sellainen suhde, että käyn siellä mielelläni mutten ole koskaan tuntenut oloani oikein kotoisaksi. En olisi millään voinut kuvitella muuttavani Stadiin. Olen aina enemmän tai vähemmän ollut se maalainen Helsingissä käydessäni.

Vasta nyt on suhteen pääkaupunkiimme muuttanut muotoaan!
Minähän rakastan Helsinkiä! ja muuttaisin vaikka heti, jos saisin opiskelupaikan, ja kivan kämpän! Olemme koko ajan vain enemmän ja enemmän sinut kaupunki ja minä, tullaan tutuiksi.
Helsingissä on kansainvälisyyttä, enemmän mahdollisuuksia niin koulutuksen, töiden, harrastusten kulttuurin jne kohdalla. Olen kokenut ilmapiirin reippaammaksi ja menevämmäksi, (joidenkin mielestä hektiseksi?) avoimemmaksi, hyväksyvämmäksi. Onko se sitä ken tietää, ja tilanteesta riippuen. Olen löytänyt Helsingistä hurmaavia ihmisiä minua kiehtovia paikkoja, innostusta ja uskoa siihen että mikä vaan on mahdollista! Ei toki ole reilua sanoa etteikö kaikkea tätä voisi löytää täältä Hämeestäkin, toki. Ehkä tämä on vain minussa vellovaa muutoksen kaipuuta kaikki. Ruohon on vihreämpää aidan toisella puolella jne?! ehkä.. ehkä..

4 pvä leikin Helsinki turistia ja minulla oli kovin lystiä! heheheh kiertelimme ympäriinsä kamerani ja minä. Oli hauskaa kun kukaan ei katsonut kahdesti vaikka kuinka kameran kanssa heiluin, ah Japanilainen turisti he ajattelivat lotkauttivat korvaansa ja jatkoivat matkaa..
Helsinki on kaupunkina oikeastaan aika kaunis. Toisinaan voisi suorastaan kuvitella olevansa jossain aivan muualla kuin Suomen pohjolassa!

On suorastaan vitsikästä kuinka paljon tulinkaan juoneeksi kahvia tämän reissun aikana. Aina joku kuppi kuin käteen kiinni teipattuna! Aamu lattesta ja lattesta ylipäänsä on tullut suorastaan ehdottomuus aamun/ päivän onnistumiselle.. Tiedän olen kahvi diiva, mutta vatsani tykkää huonoa pahasta kahvista, eivätkä makunystytkään siitä kiitä. Espresso pohjaisissa kahveissa on sitä paitsi sitä jotain.. hmm mmm!
Kuvia ja tarinointia olisi vielä vaikka kuinka mutta palaan asiaan seuraavalla kerralla. Nyt pitää jatkaa huushollausta. Se jos mikä jää retuperälle kun reissaa vaan. Koti on kullan kallis kuitenkin :-)
Ihanaa alkavaa viikkoa!

(cafe esplanadissa on sitä jotain tunnelmaa, I like vaikka hinnat ovatkin aika kauhistus)

(kauniita aamuja ja päiviä seurasivat ihastuttavat illat ja hämyisät yöt) loppukesässä on taikaa

URB.

2 kommenttia:

Tiuku kirjoitti...

ja kiitos ihanille kommenteistanne! :-)
Niin ja tosiaan harjoittelu paikka olisi hakusessa pääkaupunkiseutu- Lahti- Heinola akselilla noin about.Täällä on päällä vimmattu puhelujen soittorumba, jota häiritsee vakavasti se etteivät ihmiset vastaa puhelimeen?! mur!

Jonna kirjoitti...

Mistä noin ihanat korvikset?!