torstai 29. marraskuuta 2007

Lasten vaatteet ja äidin aatteet


Tämä soma tyttöjen neuleasu löytyi 1971 vuoden Eeva neuleesta. Toteutettavien listalle, kaikkien muodenkin lehden yli 40 ihanaisen neuleohjeen kanssa.
Pidän etenkin värimaailmoista, keltaisista ja ruskeista. punaisista ja vihreistä!
Mallit ovat myös somia ja herttaisia.

Minua on jo pitkää vaivannut armoton vetovoima menneisiin vuosi kymmeniin.
Itse olen 80- luvun puolivälin lapsonen joten olen missannut kaikki nämä ihanuudet, olin niin pieni ettei 80-luvusta jäänyt juuri mitään muistiin, sääli. 70-luvulla eivät vanhempani olleet edes tavanneet.

Nykyään lasten vaateliikkeissä saa etsimällä etsiä mieleisiään vaatteita. Eniten ihmetyttää aivan pienten vauvojen vaateosaston vauva farkut, farkku mekot, pikku takit yms. Mitenhän mukavia ovat päällä, toisekseen varmasti hurjan rasittavia puettavia. Ihmetyttää!

Minusta lasten tulisi pukeutua kuin lapset, olla lapsia ei pikku aikuisia! Olenkin vakavasti harkinnut omavaraisuutta lastenvaatteiden suhteen. Ainoa ongelma ovat housut joita en vieläkään ole kunnollisina onnistunut tekemään.

Miksi nykyään lasten on kasvettava niin nopeasti? Kaiken kaikkiaan nykyaika suosii kiiretta tehokkuutta ja nopeutta.
Haluaisin lasteni voivan olla lapsia, leikkiä lasten leikkejä vailla murheita tai surua. Ilman kiirettä oppia nopeasti ja heti laskemaan ja lukemaan.
Kaikki aikanaan, minua nykyajan kilpajuoksu kaikessa ihnottaa. Lapsetkin ovat erilaisia ja kypsyvät asioihin eri aikaan, on kurjaa kun sitä ei voida hyväksyä.

Aina vain nuoremmat aloittavat tupakoinnin ja kapinoivat kaikesta, haluavat olla jo niin isoja ja aikuisia. Nauttisivat lapsuuden ja nuoruuden ajasta, joka on aikuisuuteen verrattuna niin kovin lyhyt.
Haluaisin tytöilleni sen lastenmaailman jossa mielikuvituksella on vielä siivet.
Ilman tupakoita ja ällöttäviä minihameita sun muita.

1 kommentti:

Liivia kirjoitti...

Voi minulla oli noita ihanuuksia, nyt ne on tytölläni, mutta kiristämällä vain saa päälle.