torstai 13. maaliskuuta 2008


Ihmeellinen on kasvien voima. Pienen pienestä siemenestä ne pukkaavat vihreää näinkin harmaalla ja ikävällä ilmalla.
Olen ollut niin siinä toivossa että pian lumesta päästäisiin ja koittaisi kevät.Olenkin jo kaikille toivotellut ihanaa kevättä, noh ehkä olen tosiaan ollut siinä liian aikaisessa.Ainakin Herra Pakkasukko on ollut toista mieltä. Loppu viikoksi luvattiin kylmiä ilmoja, ja ulkona tupruttelee lumihiutaleita. Missä viipyy kevät ja lämmin. Minua kysyttiin kesäksi töihin kierrätys liikkeeseen ja paikalliseen antiikki liikkeeseen, vuorotellen lomasijaiseksi. Työ olisi minulle mieleen, ihanassa miljöössä, mielenkiintoisten esineiden keskellä. Kuinka sitä kuitenkaa voi ottaa kesäksi töitä? Suomen kesä on vuoden parasta aikaa. Jos olen töissä emme voi tehdä ekstemporee reissuja tms. Toisaalta...


Pyysin neiti A:ta malliksi jotta saisin kuvan uudesta hatustani. Kävikin niin että hattu pukee häntä paljon paremmin kuin minua?? Sama mieheni kannsa, minun hattuni ovat oikeastaan hänen hattujaan. Ja olen tilanteessa ettei minulla oikein ole mieluisia hattuja.Hattu on yhdistelmä kolmea eri ohjetta. Aloitin yhdellä mutta välillä suunnitelma muuttuia ja vielä lopuksi muutin kavennuksetkin erilaisiksi. Ehkä teen näitä lisääkin. Seuraavalla kertaa itselleni hieman isommilla puikoilla, jos vaikka pipo samalla suurenisi hieman.

Mallini keimaili oikein somasti kameralle. Huomatkaa myös hemaisevat helmet. Neiti oli sitä mieltä että hienolla naisella sopii olla helmet, etenkin jos vielä otetaan valokuvia.
Lapseni ovat ihan naturalisteja, aina nakuilemassa. Siitä asti kun oppivat riisumaan itse. Tavallaan vähän hassua, mutta kai se on luonnollista, etenkin pienille lapsille. Aikuisilla moinen käytös on jo pikkuisen outoa.


Ensimmäinen raglan lastenpaita uunista ulos! Lanka on Helsingin kädentaito messuilta ostettua Raijan Aitan Wollia. (30% pellavaa 70% villaa) Lankaa oli 200g mutta se ei aivan riittänyt joten hihan suissa on Smart langan vaalemanpaa twed väriä. Ajattelin tehdä vielä toisen, vaikka tyttöni ovat hieman epäkiitollisia neuleiden suhteen. Ajattelin olla oikein ovela ja koristeilla maanitella suosiota neulomuksilleni. Tähän suunnnittelin kirjontaa, nappeja ja ehkä pellava pitsiä.

Meillä on mieheni kanssa tänään vapaa ilta, ns. treffi ilta. Odottelen innolla, olemme menossa elokuviin ja kahville, tai syömään. Elokuvan on Miazakin legendaarinen Porco Rosso. (alkuperäisillä äänillä) Mietinnässä on viikonlopun reissu Tampereelle ja Turkuun. Onko kukaan muuten menossa Turun Käsityö messuille?

9 kommenttia:

Matroskin kirjoitti...

Ihania tekeleitä! Ihana valokuvamalli. Ilmeet ja asennot hallussa. Huippumalliainesta.

violet kirjoitti...

Samoin minusta tyttösi "mallaa" niin hienosti. Ja totta ihmeessä helmet!

Mun pienempi poikani on ollut aina oikea naturalisti ja kuumakallekin vielä. Paita ainakin pois, usein housutkin...tai no, sanotaan oli tuollaista johonkin 4-vuotiaaksi asti. Nyt pysyy sentäs housut jalassa.

Jonna kirjoitti...

Minun vanhin tyttöni on aina ollut naturalisti - pienenä viipotti nakuna. Nyt on pikkareissa ja t-paidassa. Minusta ihan hyvä, vielä sekin aika koittaa, kun vähäpukeisuus
on ihmeellistä ja erilaista.

Kaunis tuo neulepaita. Ja helmet myös.

mursuliina kirjoitti...

ihanaa, treffi-ilta! toivottavasti oli ihanaa ja mukavaa.

Inka kirjoitti...

Hienoja tekeleitä, olet ollut ahkera! Onko Turussakin käsityömessut? Oho, enkä minä ole huomannut mitään.
Toivottavasti oli onnistuneet treffit! :)

Liivia kirjoitti...

Minun tyttöni inhoaa villaa ja minä kun rakastan. Paha juttu, minulle. Hän ihannoi akryyliä, kun on huomannut ettei se mukamas kutita. Viimeksikin kylässä oikein korjasi, että hänellä on akryylisukat, kun joku sanoi, että onpa nätit villasukat. Ja minä kun en katselisi koko akryyliä silmissäni, mutta muuten tuo ei laita mitään sukkia jalkaansa. Hohhoijaa.

Villapaita on hieno, ja eriväriset hihansuut vain tekevät siihen jujua.
Ja mallissa tosiaan ainesta.

Tiuku kirjoitti...

Kiitoksia kommenteista.On aina hauskaa löytää viestiä, piristää kummasti päivää!
Treffi iltä oli oikein ihana, loppui vain niin pian.Olisi ollut kiva jatkaa iltaa pidempäänkin.
Porco Rosso on ehdottomasti yksi piirrettyjen elokuvien helmiä, suosittelen jos kyseinen tyyli kiinnostaa.
Liivialle: Ymmärrän yskän, meillä on samantapaista vääntöä villasta. Tosin joitain sen karheus todella kutittaa, ja se on epämiellyttävää. Tykästyin kovasti tuohon villapellavaan, ihanan tuntuista ja miellyttävää neuloa. 70%villaa kuitenkin kutittaa hiukan. Minulla on markkinoilta ostettua pellavaisempaa lankaa, joka pesukoneen jälkeen on täysin kutittamaton.Langasta kudottu malli sukka oli tosi mukavan tuntuinen. Myytiin vyyhteinä ilman lisä tietoja, joten en osaa sanoa mistä sitä saisi.Yritän katsella markkinoilla ja messuilla jospa kyseisen lankakauppias miehen näkisin. Ajattelin vain että ehkä tyttösei innostuisi pellavasta, bambusta, soijasta, puuvillasta sen perinteisen villan sijaan! Ainakin kuulostaisi kivemmalta kuin akryyli. En nimittäin itsekkään ole sen fani.

Merruli kirjoitti...

Puikkosi ovat suihkineet taas kaikkea kaunista. Meiltä löytyy myös 4v naturalisti, yritän jollain ilveellä saada tytöllä pysymään edes pikkarit jalassa, mutta usein nekin ovat liikaa. Nuorempi harjoittelee jo vauhdilla vaatekerrosten vähentämistä.

Hauskoja käsityömessuja!

Liivia kirjoitti...

pellavavilla-sekoite kuullostaa hyvältä!
bambusta teen paljon, mutta se on minusta ihan kesämateriaali. meillä on aika kylmä talo, joten villaa on oltava täällä talvella. ihan jatkuva tappelunaihe tytön kanssa.huokaus.