perjantai 7. maaliskuuta 2008



Tämän kuva sarjan piti olla lumen innoittama. Sellainen kaunis ja valkoinen. Miksi siitä kuitenkin tuli harmaa?
Ehkä tämä on niitä kevään viimeisiä lumi, harmaata ja hiukan likaista. Kuvasin tietämättäni sitä mitä halusin, tosin eri tavalla kuin olin ajatellut.

Minua viehättävät nuo valkoiset pitsit. Niin kevyttä ja siroa, myös tylli on jostain syystä tällä hetkellä ihanaa. Mitä niistä tekisi? Se selvinnee ajan kanssa. Olen iloinen siitä että nykyisellään minulla on mahdollisuus työ huoneeseen/ varastoon, joka on kodista irrallaan. Täällä kankaat ja materiaalit voivat ketään häiritsemättä odotella hyllyssä inspiraation iskua. Olen huomannut että väkisin en saa hyvää aikaan. On saatava sulatella aikansa mitä mistäkin tulee. Kai se on jokin prosessi.

Pohdintaa käsityön arvotuksesta

Erään harmaan ja sateisen päivän pelastus löytyi kirpputorilta.
Valkoinen käsinneulottu valtaisan pitkä (minulla hame mittaa) palmikko neulepaita 100% villaa Hintaa 10e. Tavallaan ihanaa, sillä yleensä noin hienot paidat ovat jo lankojenkin puolesta niin kalliitta ettei minulla ole niihin varaa. Toisaalta, tunsin syvää syyllisyyttä, kun sain paidan liian halvalla. Miten joku kehtaa!
Neulomisessa on tosi kovasti työtä!
Miksi törmään alituiseen siihen kuinka vähän käsityötä tunnutaan arvostavan?
Ehkä ihmettelen asiaa koska minulle on luonnollista ihastua nimenomaan uniikimpaan ja ehkä karskimpaan työn jälkeen. Teollisessa tuotannossakin on toki puolensa, mutta kuitenkin.

Juuri eilen juttelin aiheesta mieheni kanssa. Hänellä ottaa välillä koville, kun intoilen käsityöharrastuksestani. Kun olen innoissani jostain, pidän jostain, olen suorastaan rakastunut johonkin. Oletan että myös muut ovat aivan yhtä haltioissaan siitä. Sitten onkin tyrmästyttävää huomata, ettei muita todellakaan kiinnosta.
Olin eilen autokoulun 2 vaiheen teoria tunneilla. Sain osakseni ihmetteleviä ilmeitä, kun otin neuleet esiin. Minä puolestani ihmettelin, mihin muut olivat neuleensa jättäneet. Onko muka parempaa paikkaa neuloa kuin rauhallinen luokka huone?! Siis oletus oli että muutkin ovat kuokussa puikkoihin. Niin ja mainittakoon että nyt (vihdoin) minulla on ajokortti ainakin seuraaviksi 40vuodeksi. Ei sillä että niin välittäisin, sillä en yhtään pidä autolla ajamisesta/ autoilusta. Tämä oli kuitenkin sellainen koetin kivi, että olen tosi iloinen ja onnellinen että sain itsestäni irti käydä sen läpi.




Hym, hym. Ylhäällä kuvaa lasten neuleesta, jonka aion tällä kertaa tehdä loppuun. Olen jo purkanut saman mallin kahdesta eri langasta kolmeen kertaan. Tällä kertaa näyttää kuitenkin lupaavalta.
Tyttöjeni mekot. Tuhkimo ja kesäheinä. Pahoittelen ryppyisyyttä. Ovat juuri pesusta tulleet ja odottelevat silitystä.

7 kommenttia:

Merja kirjoitti...

Ihana valkoinen sarja, ei haittaa vaikkei niin täysin valkoinen olekaan!

Tyttöjesi mekot ovat kauniit, oletko itse ommellut? Tosi suloinen tuo vihreä kangas, mistä löysit?

Tiuku kirjoitti...

Merjalle: Juu mekot ovat minun tekosiani. Vihreä kukkakangas on muistaakseni Jyväkylän Anttilan verho puolelta palatavarana ostettua. Olen nähnyt vähän vastaavia kuoseja myös Eurokankaassa. Tosin siellä kankaat vaihtelevat kovasti myymälä kohtaisestikkin.

Pitsi kirjoitti...

Kaunis kuvasarja valkoisesta! Olen itse aivan fanaattinen pitsi fani (sinänsä yllätys jo nimeni perusteella...)Kirpputoreilta kaikenväriset pienet pitsiliinat kulkeutuvat väkisin kotiini mutta pöytäpinta-ala ei riitä niiden esille laittoon ja toisaalta pienet lapset vetävät ne alas alta aikayksikön. Ihania silti! Kokonaisia pitsivaatteita en voi sietää vaan nimenomaan pienissä osissa, mausteena. Pitsiverhot taasen ihania. Mikä muuten oli se ihana virkkauskirja josta liivialla kuvia blogissaan? Hän mainitsee siellä että sinä tiedät kirjan nimen...

Tiuku kirjoitti...

Virkkaus kirja on Teva Durhamin Loop-d-Loop Crochet.Minä ostin omani hyvin varustellusta lankakaupasta. Kirjaa saa varmasti tilattua myös netistä.Kirjakaupoissa en ole tuohon virkkauskirjaan törmännyt.

Pitsi kirjoitti...

Kiitos hurjan paljon kirjavinkistä! Täytyypi yrittää metsästää! Mukavaa uuden viikon alkua kaikille!
Ja kiitos ihanasta blogistasi!

mursuliina kirjoitti...

hei:) ihana kuvasarja valkoisesta. tosin jostain syystä kaikkein eniten ihastuin kuvaan tyttöjen ryppyisistä kesäleningeistä :D suloiset. onnea ajokortin johdosta! tulen huomenna neuletapaamiseen. toivottavasti nähdään siellä!

maahiska kirjoitti...

Heips! Mekkokuva kolahti, nostalgialippu hulmahti ja ihan tunnen miltä ne tuoksuvat. Jotain viatonta ja perin puhdasta on tyttösten mekoissa.
Kiva blogi, merkkaan ylös ja piipahtelen :)
Valoisaa kevättä kohti!