torstai 24. heinäkuuta 2008






Kesäranta ja aurinko

Aurinkoahan ei tulisi ottaa, mutta kukapa haluaisi kesänjäljiltä olla aivan haamunvalkea?
Tosin todettakoon että Japanissa valkeus tavoiteltavaa. Meillä myydään itseruskettavaa Japanissa valkaisevaa/ vaalentavaa. Erikoista eikö?
En juurikaan tykkää vain maata auringossa. Tänään on tunnustettava, että kuitenkin ihan nautin. Oli ihanan joutilas olo siinä lämmössä makoillessa, kuin kissalla konsanaan. Kissanpäiviä!

Rusketukseen liittyy myös merkillinen käsitys siitä kuinka tummahiuksiset olisivat vähemmän herkkiä palamaan auringossa. Minun kohdallani tämä ei pidä paikkaansa. Olen tosi valkoinen, siis hipiältäni. Enkä mitenkään erityisesti sitä tavoittele, aurinko vain ei meinaa minuun tarttua.Ilman suojakertoimia muutun ihan punaiseksi ja palan auringossa. Lapset ovat (onneksi) tulleet isäänsä ja ovat jo nyt aivan papuja. Äitini ja siskoni, nuorin veljeni ja vanhin pikku veljeni ovat myös papuja. Meidän kuuden poppoossa vain minä ja veli 2. olemme sitä herkästi palavaa sorttia, kuten isäni.
Tänään minulle sattui hauska sattumus, liittyen kesärusketukseen.
Juttelin varjoisassa puiston kulmassa äitini kanssa, kun kadun ylittänyt iäkkäämpi rouva pysähtyy. Ja ystävällisesti kehoittaa minua siirtymään auringon puolelle. Kesämekkoni (hihaton/olkaimeton) jättää selän melko avoimeksi, ja hänestä olin liiankin kalpea, vaalea. Kyllä maailmassa riittää huolehtivaisia mummoja.

4 kommenttia:

Lina kirjoitti...

Ihania kesäkuvia!

Jonna kirjoitti...

Miten joku voi olla liian vaalea!? :D

Me ollaan kanssa makoiltu parina päivänä rannalla ja minä uskaltauduin jopa uimaan!

violet kirjoitti...

Kyllä mummot huolta pitää;-)

Mitä rusketukseen tulee niin pakko sanoa että minusta jonkun verran ruskettunut on mukavan näköinen.
Sen kun muistaisi että auringolta on syytä suojautua muuallakin kuin rannalla....(nimim. kaupunkikävelyllä niskansa polttanut..)

Anioni kirjoitti...

Minä poltin tänään oikean käsivarteni takaa sellaisen kapean kaistaleen... että voikin onnistua tuollaisessa ;) Suomessa en jaksa kertoimilla lutrata (vaikka pitäisi, tiedän), atoopikolle aurinko on lääkettä.

Ekassa kuvassasi näyttää ranta olevan aika autio. Oliko se oikeasti? :) Palasin juuri pojan kanssa rannalta, joka oli hirmuinen lapsiperherysä. Huh mikä meteli!